שיטות אימון

תחומים מקצועיים לשירותכם במכון דרך חדשה:

שיטת האימון האישי

שיטת האימון (קואצ'ינג) יצרה מהפך בעולם ההתפתחות האישית. השיטה הביאה עמה תהליכים מקוצרים מוגדרים בזמן, חתירה למימוש ההבנות לכדי תוצאות אמיתיות, עבודה בדגש על הווה-עתיד ופחות "חפירה" בעבר, שפה מעצימה המתמקדת בחוזקות ובחשיבה חיובית, זיהוי התשוקה אמיתית שאינה מותנית בפחדים ושינוי אמונות מגבילות.

מטרת האימון היא לזהות את התשוקות שלכם, את החלומות, את ליבץ הערכים הפנימית שלכם ולהפוך גילויים אלה למטרות פרקטיות שייושמו בנסיבות חייכם.
האימון האישי עוסק בכל האספקטים של חייכם: בחירת וניהול קריירה, שינויים משפחתיים, זוגיות, כלכלה, קבלת החלטות בצמתי חיים, פנאי, מגורים, ניהול זמן, שינוי מערכת האמונות ועוד…

 

שיטת האימון ההוליסטי- שיטה משנת חיים

השיטה פותחה על ידי איציק רצימור ובבית ספר יוקרתי שהקים הוכשרו כאלף אנשי מקצוע בתחום.
חולשותיו של האימון הקלאסי, הוא ביכולת ללוות אנשים גם מבחינה רגשית בתוך השינויים והאתגרים שהתהליך יוצר.

האימון ההוליסטי משלב בין השפה הנפלאה של עולם האימון יחד עם כלים טיפוליים ממוקדים. כך נוצר תהליך אחראי, עשיר ומצמיח באמת. סיכויי המתאמן לבצע שינויים בחייו גבוהים בהרבה בעזרת המאמן ההוליסטי שהוא בעל ארגז כלים רחב.

 

אימון וייעוץ קריירה

בחירת מסלול קריירה/לימודים: "ספינת הדגל" של מכון דרך חדשה היא הכוונת הקריירה. באמצעות השיטה המעמיקה והחדשנית שפותחה על ידי איציק רצימור, מנכ"ל המכון הנקראת "שיטת 3 השלבים" אנו מסייעים למתאמן למצוא את המסלול המדוייק שלו. שיטת 3 השלבים מתחילה באבחון מעמיק בשלב הראשון, ממשיכה בגילוי הייעוד המקצועי האישי ומסתיימת בבחירה של תחום פרקטי.
בכך אנו חוסכים למתאמן שנים של טעויות ומסייעים לו בבחירה נכונה שמשמעותה הצלחה כלכלית, הגשמה וסיפוק אישי, תחושת ערך עצמי, השפעה חיובית על מערכות היחסים, בריאות טובה.

ניהול קריירה: אימון וייעוץ קריירה מסייעים לאנשים שכבר מנהלים קריירה. במהלך ניהול הקריירה יש לבטים לגבי שינוי מקום עבודה, לבטים לגבי שינוי מקצועי והסבה, בעיות בתקשורת בינאישית עם ממונים וחברים לעבודה, מהלכים ליצירת קידום אישי, העלאת שכר ושינוי תנאי עבודה ועוד… אנו נדע לייצר איתכם "מצפנים" שיובילו לבחירה ומהלכים נכונים, נתמוך ונלווה את התהליכים המאתגרים שאתם עוברים, והכלים שתקבלו בתהליך זה, ימשיכו ללוות אתכם לאורך כל חייכם.

מדוע אימון וגם ייעוץ? כי מעבר לאימון, אנו נסייע באמצעות הידע שלנו גם בפעולות כמו כתיבה נכונה של קורות חיים.

 

אימון משולב טיפול

חלק מהמאמנים שלנו הם גם מטפלים בתחומים הוליסטיים. בתיאום מראש ובמידת הצורך, ניתן לשלב את שני העולמות האלה יחד. זה קורה כשהמצב הרגשי של המתאמן או המטרות העומדות בפניו מצריכות כניסה מעמיקה יותר לעולם הטיפול. לעיתים, טיפול רגשי ב"פצעים" שאנו מביאים איתנו, יסייע לצאת החוצה וליישם את המטרות האימוניות. כל מקרה לגופו ובתיאום מראש.
סוגי הטיפול מפורטים בדף האישי של כל איש סגל באתר.

 

טיפול פסיכולוגי משולב

בצוות מכון דרך חדשה יש גם פסיכולוגים. הפסיכולוגים משלבים גם תהליכי קואצ'ינג בתחומים מגוונים וגם הכוונת קריירה בהתאם לצורך. המפגשים נעשים ברמת גן וב"זום".
פסיכותרפיה דינמית, טיפול פסיכולוגי פרטני:
טיפול פסיכולוגי הוא כלי עוצמתי שנועד לשפר את מצבו הנפשי, הרגשי והבינאישי של המטופל, לאור הקשיים אותם חווה האדם. הטיפול מתמקד בבחינת דינמיקות בינאישיות לאורך החיים עם הסתכלות מעמיקה על איך נבנו דינמיקות אלה על מנת לייצר שינוי עמוק ומהותי בחיי הפרט.
ישנם סוגים שונים של טיפול דינמי, הטיפול המוצע פה הינו משולב בגישת ACT. גישה מהגל השלישי של ה CBT שמשלב כלים התנהגותיים, כלים של קשיבות והסתכלות משולבת על העבר וההווה על מנת לייצר עתיד קרוב יותר לחזון של האדם.

 

NLP- שיטת ה- אנ.אל.פי לשינוי אמונות והתנהגות

ה-nlp הוא בעצם סט כלים אשר באמצעותם ניתן לזהות היכן הגורמים המחבלים בחיינו ברמת מערכת האמונות הישנה, הרגשות וההתנהגויות המובילות לתוצאות שונות ממה שאנו מצפים או אף מונעות מאיתנו לפעול.
באמצעות סט הכלים, ניתן לא רק לזהות את הבעיה, אלא לייצר שינוי פנימי המוביל להתנהגות שונה ולתוצאות טובות בנסיבות חיינו.
שילוב בין האימון ל- nlp:
כוחו של האימון הוא ביכולת לייצר מצפנים המכוונים אותנו בכל האספקטים של חיינו לעבר קבלת החלטות נכונה והצבת המטרות המדוייקות שלנו. הכלים שהמתאמן מקבל באימון ילוו אותנו בכל צמתי חייו גם בעתיד.
ה-nlp יסייע במקומות שבהם מתעוררים אצל המתאמן חסמים בדרך אל מטרותיו וישחרר אותם. כדוגמת: מתח יתר לקראת ריאיון עבודה, קושי בתקשורת זוגית, היכולת להיות אסרטיבי ולבטא את דעתך ועוד…

 

תקשורת מקרבת

אימון המתמקד בתקשורת בין-אישית והשפעתה על מערכות היחסים שלנו. אימון לתקשורת מקרבת עובד עם המתאמן על זיהוי המסרים האותנטיים אותם הוא רוצה להעביר, על יכולתו לבטא אותם באומץ, אסרטיביות וכנות, תוך יצירת הקשבה ורתימה בצד השני.

 

אימון מנטאלי לאינטראקציות בינאישיות

אימון ליצירת שליטה במרחב בסיטואציות כמו פגישת משא ומתן, ריאיון עבודה, שיחה חשובה עם בן משפחה, הופעה משכנעת מול קהל וכל אינטראקציה שיש מאחוריה מטרה משמעותית.
באמצעות הגדרת מטרה, יצירת שליטה רגשית והכנה מנטאלית נכונה, המתאמן מגיע למפגש באופן מיטבי מבחינה רגשית, יציב, אסרטיבי ונעים. בכך הוא יוצר שליטה על המרחב ומצליח לרתום את הסביבה אל מטרותיו.
ההצלחה בזכות ההכנה הייחודית הזו- באחוזים כמעט מקסימליים.

 

אימון וטיפול בפוטותרפיה

שיטת הפוטותרפיה מתקיימת במכון דרך חדשה בחיפה. ניתן לקיים כמעט את כל המפגשים גם ב"זום" לאלה הגרים רחוק.
התהליך המשלב פוטותרפיה הוא תהליך חווייתי המשתמש בצילומי המתאמן-מטופל כמו גם בצילומי המאמן-מטפל ובאלבומים משפחתיים של המטופל.
הצילום מייצר קשר עצמאי ובלתי אמצעי של המטופל לחוויות הפנימיות שלו והתחושות שלו. הוא פותח צורת ביטוי נוספת ומידע מרתק העולה מתוך המטופל ממקומות עמוקים ולעיתים כאלה שאינם נגישים לו ביומיום.
התהליך מעבר לצד התרפויטי מסייע לפתח גם את היצירתיות והחשיבה המקורית והאותנטית של המתאמן-מטופל.
אימון משולב פוטותרפיה: בתהליך האימון, המפתח המרכזי הוא יצירת "מצפנים" שבאמצעותם ניתן לקבל החלטות ולהגדיר מטרות. את כל המידע שואב המאמן מתוך המתאמן. אצל המתאמן קיים כל הידע. השימוש בכלי הפוטותרפיה מסייע להעלות את המידע החשוב הקיים במתאמן ולייצר מצפנים מדוייקים ופרקטיים.

 

כלי עזר נוספים:

דמיון מודרך

מערכת הדמיון שלנו פעילה כל הזמן. תפקידה להפוך מחשבה לתמונה ולהקרינה למח. המח עובד חזק יותר עם תמונות. הדמיון הוא בעצם מגבר למערכת המחשבות ומחולל במח פעילות חזקה. מחשבה שלילית תביא להקרנת "סרט שלילי" שיביא לפעולת מנע במח ותוצאות לוואי כמו רגשות שליליים כמו פחד, חרדה כעס ועוד ולתופעות פיזיות כמו זרימת אנדרנלין מואצת, כיווץ ועוד. כנ"ל להיפך, מחשבות טובות תובלנה לרגשות חיוביים ולהתנהגות שתוביל לתוצאות חיוביות.

באמצעות שיטת הדמיון המודרך, אנו "מדריכים" את הדמיון מה להראות למח. אנו עוקפים מחשבות שליליות וקובעים עבור המח מה הוא יראה. התוצאה: רגשות חיוביים שמובילים להתנהגות חיובית ולתוצאות חיוביות.
בנוסף, הדמיון המודרך הוא גם כלי ריפוי. ניתן באמצעותו להגיע ולגעת בפצעי העבר ולייצר שם ריפוי רטרואקטיבי.

 

קלפי התפתחות

קלפי התפתחות הם כלי עוצמתי הנהוג בקרב מאמנים, מטפלים, פסיכותרפיסטים, עובדים סוציאליים ואנשי חינוך.
קלפי ההתפתחות פותחים אפיקי חשיבה חדשים אצל המתאמן, מפעילים את הדמיון והיצירתיות המחשבתית, מסייעים להגיד את מה שנמצא בפנים אך לא יוצא. הקלפים פותחים בדרכם החווייתית והמשקפת נושאי שיחה ומסייעים להגיע לרבדים העמוקים.