סדנאות מנהיגות

קהל היעד: מנכ"לים, מנהלים בדרגים השונים, מנהלות משאבי אנוש.

פרטי הסדנה

א. החבילה השלמה: 3 מפגשים בני 3 שעות לפי הנושאים המצויינים למטה.
ב. מפגש יחיד- ניתן לקיים מפגש יחיד בבחירת אחד הנושאים המצויינים מטה.

מנחה ראשי בסדנאות: מנכ"ל המכון, איציק רצימור, יוצר התכנים ובעל ניסיון עצום בהדרכה והכשרה.

ב- 3 הסדנאות המוצעות על ידינו נחזק את כישורי המנהל בכלים שיוכלו ללוות אותו בכל דקה ודקה במהלך תפקודו כמנהל. להיות איש של השראה, הגברת יכולת ההנעה והרתימה, להתנהל נכון מבחינה רגשית ומנטאלית, לקבל החלטות ממקום עוצמתי ומדוייק, קידום מטרות והשגת "נצחונות".

 

מפגש 1: להפוך למנהיג האופטימלי – כלי ייחודי פורץ דרך

מטרת הסדנה:

קבלת כלים כדי לחבר את המנהל אל החלק ה"גבוה" שבו. זהו החלק שפועל ללא חשש, אותנטי, מדוייק, מווסת נכון את האנרגיה ומתמקד בעיקר, משיג מטרות ובעל יכולת תקשורתית גבוהה בכל אינטראקציה.

רקע:

בכל אחד מאיתנו טמונים שני חלקים. חלק אחד הוא נקי, מכיל את כל הכישורים המצויינים שלנו. הוא הפוטנציאל שלנו. בחלק זה יש את היכולת לראות ולמפות כל סיטואציה מלמעלה, מפסגת ההר, ובכך להבין כיצד לבחור ולפעול.
החלק השני- וכן, יש אותו גם למנהלים הדגולים ביותר, הוא החלק ה"ילדי", החושש, הפסימי. לעיתים זה יושב על חשש קיומי (אכשל ויפטרו אותי) ולעיתים על החשש מדחייה (אכשל ויתאכזבו ממני).

בסדנה זו נלמד כלי ייחודי ומשובח שישנה את חייו המקצועיים של המנהל. המשתתפים ילמדו להתחבר לחלק ה"גבוה" שבהם ובאמצעותו לנטרל אמונות מעכבות ו"רעשים" מיותרים. בחלק הפנימי הזה טמונות כל התשובות והידע כדי לקבל החלטות ניהוליות נכונות במינימום מאמץ וברתימה מושלמת של הסביבה. משנה חיים כבר אמרנו?!

הסדנה המרתקת והחווייתית שמטרתה להפוך את המנהל ל"גיבור על" אמיתי תתחלק לשניים:

חלק א' – חיבור אל ה"מנהל האופטימלי"- המשתתפים יגלו ויתחברו אל דמות המנהיג האידאלי שבתוכם. כל משתתף יבחר דוגמאות מחיי היומיום בארגון שבהן יוכל לקבל החלטות ולבצע פעולות בהתאם לחיבור אל דמות המנהיג. המשתתפים ייצאו עם תוכנית פעולה.

חלק ב' – אימון מנטאלי לשליטה באינטראקציות- מאחורי כל אינטראקציה עומדת מטרה. האם זה לפתור בעיות עם עובד או לרתום אותו, האם זו סגירת עיסקה עם לקוח או ספק? בחלק הזה של הסדנה, ילמדו המשתתפים בדרך חווייתית כיצד להגיע אל האינטראקציות ממקום של מוכנות מנטאלית אופטימלית היוצרת "שליטה" של המנהל במתרחש וחתירה מיטבית להשגת המטרות.

בשני החלקים ייעזרו המשתתפים בשאלונים ובתרגול משותף.
סדנה חשובה ביותר!

 

מפגש 2: משולש ההגשמה – הגדרה, התנהלות וקידום מטרות ממקום נכון!

מטרת הסדנה:

חשיפת המשתתפים לכלי עוצמתי, בהיר וייחודי המאפשר להם לבחון ולהתנהל נכון מבחינה מנטאלית ומעשית מהשלב הראשון ועד שלב הסופי בכל סיטואציה שבה עולים אתגרים, שינויים או מטרות חדשות שצריך לקדם.

רקע:

מצליחנים פועלים נכון בשתי רמות: ברמה הרגשית והמנטאלית- חשיבה בהירה וממוקדת לגבי רעיון/מטרה שהם הוגים, כשבתוכם מצד אחד תשוקה ומצד שני קור רוח, וברמה הפרקטית- מוכנות לפעול, לקחת אחריות, להוריד דברים לשטח, להעיז, להיות נחושים.

במצבים רבים של תקיעות, צורך בשינוי, אתגרים שצריך לפתור או רצון בעליית מדרגה מבחינת יעדים, אנשים מגיעים לנקודת הפתיחה ממקום של לחץ, כיווץ ו"דרישה פנימית" לצאת כבר מהמקום הזה ולהיות במקום טוב יותר.
והרי אם נהג של אוטו שנתקע בבוץ, ילחץ ב"פול הגז" על הדוושה כדי לצאת מהסיטואציה המאתגרת, ריכבו יתחפר יותר.
בעיה נוספת היא שכשאנו פועלים מתוך לחץ, לא תמיד אנו מציבים מטרות אותנטיות ומדוייקות, לא תמיד אנו באמת שלמים איתן ואז הן נועדו להיכשל.

וברמה הפרקטית, כיצד לפעול בחוכמה, במתינות מחד ובנחישות ומחוייבות מאידך? האם יש מאחורינו תוכנית טובה המפרקת את המטרה לפעולות וזמנים? האם אנו ערוכים לטפח את התוכנית לאורך זמן ולהתמיד עד שהיא תצליח?

מה בסדנה:
באמצעות משולש ההגשמה, נעבור דרך 3 הזוויות המייצגות התנהלות רגשית ומנטאלית אופטימלית ודרך 3 הצלעות המייצגות התנהלות פרקטית נכונה לאורך זמן.

לצד הרצאה מקיפה מלווה בדוגמאות, כל אחד מהמשתתפים יבחר מטרה שהוא רוצה לקדם במקום העבודה ובאמצעות שאלון מעשי המתבסס על "משולש ההגשמה" יבנה את השלבים בדרך להצלחה.
משולש ההגשמה- כלי משנה חיים!

 

מפגש 3: מנהיגות בעולם הדיגיטלי

מטרת הסדנה:

הגברת תפוקת העובדים בעזרת ניהול נכון ומתואם עם שינויי המעבר לעבודה מרחוק.

משבר הקורונה רק חידד תהליכים שקרו מאליהם עם ההתפתחויות הטכנולוגיות. ישיבות חוצות יבשות בסקייפ ובהמשך ב-"זום" הפכו עניין שבשיגרה עוד בטרם המשבר.

בכל שינוי יש יתרונות וחסרונות. מעבר עובדים לעבודה מהבית יכול לחסוך לחברה עלויות של מקום, חשמל, דלק אבל מנגד עלול לפגום ביעילות העובד וניהול הזמן שלו, בתקשורת היומיומית בין העובד למנהל ובעבודת הצוות בכלל, במחוייבותו למטרות החברה ואפילו במצבו הנפשי והבריאותי.

עובדים רבים מדווחים בתקופת הקורונה למשל, כי המעבר לעבודה מהבית לא רק שלא הקל עליהם, אלא אפילו מקשה עליהם. אם הם צריכים עזרה, אם יש להם שאלה, לא תמיד המנהל זמין, צריך לקבוע על כל דבר "פגישת זום". בנוסף, הם מוצאים עצמם מתפזרים מבחינת שעות העבודה שלהם ולתחושתם העבודה מתמשכת כל שעות היממה. מתיש.

אם לפני משבר הקורונה עובדים בדקו אפשרויות מעבר לחברות אחרות בתמורה לשכר גבוה יותר או בשל אי שביעות רצון מהתרבות הארגונית במקום הקיים, הרי שלאחר טראומת הקורונה, תחושת אי הודאות גברה והעובדים מצד אחד עובדים מתוך גישה הישרדותי לשמר את מקום העבודה, אך תחושת אי הודאות מחזקת את נאמנותם לעצמם וההבנה ש"אם אין אני לי מי לי?".

מנהל טוב בתקופת המעבר לדיגיטל והעבודה מרחוק, יידע לייצר תקשורת המשלבת בין אמפתיה לסמכות, בין הקשבה לרתימה, בין יצרנות ליצירתיות, בין "נוכחות ניהולית" לעצמאות. מנהל טוב יידע להגדיל תפוקות בשלט רחוק באמצעות רתימת העובדים ויצירה בהם של תחושת משמעות ושליחות באמצעות הבנת חזון ושאיפות החברה ובאמצעות מיתוג הארגון כדואג לרווחתם של העובדים:

מה בסדנא:
בסדנא יושם דגש על הנושאים הבאים:

  • תקשורת בינאישית
  • הקשבה פעילה ואפקטיבית.
  • ניהול זמן וקשר מנהל-עובד.
  • נסיכת מחוייבות בעובד באמצעות חיבור למשמעות ותחושת שליחות.
  • ערכים אישיים – עובד שמצליח לממש את ערכיו האישיים במקום העבודה הוא עובד שמח ופרודוקטיבי. מנהל שיידע לסייע לעובד במימוש ערכיו- רווח עצום לארגון.