סדנאות אמנות התקשורת האפקטיבית

קהל היעד: מנכ"לים, מנהלים בדרגים השונים, מנהלות משאבי אנוש.

פרטי הסדנא:

א. החבילה השלמה: 3 מפגשים בני 3 שעות לפי הנושאים המצויינים למטה.
ב. מפגש יחיד- ניתן לקיים מפגש יחיד בבחירת אחד הנושאים המצויינים מטה.

מנחה ראשי בסדנאות: מנכ"ל המכון, איציק רצימור, יוצר התכנים ובעל ניסיון עצום בהדרכה והכשרה

משחר ההיסטוריה לתקשורת תפקיד קריטי ביכולת להניע מהלכים, רעיונות ומטרות.
תקשורת אפקטיבית =רתימה, עזרה, הצלחה.
תקשורת לקויה= קונפליקט, בדידות, כשלון.

מפגש 1: השיחה המושלמת- אמנות ההקשבה האפקטיבית
מטרת הסדנא: קבלת כלים לרתימת והנעת עובדים, פתרון קונפליקטים, מציאת פתרונות לבעיות.

רקע:
הקשבה נראית לעיתים כהתנהגות פאסיבית. מה כבר נדרש מאיתנו? לשבת ולשמוע את הצד השני?
בפועל, הקשבה היא אומנות. הקשבה היא אסטרטגיה שבאמצעותה אנו יכולים למקסם כל מטרה הנשענת על אינטראקציה עם צד שני. אם זה מנהל קולגה, אם זה עובד, אם זה לקוח.
באמצעות הקשבה נכונה אנו יוצרים "פילטר" שדרכו עוברים הדברים אלינו על פי צבע ופרשנות (קלט) ואת הקלט הזה נהפוך ל"פלט" בצורת שאלה, אמירה, העצמה או כל דבר שלוקח את האינטראקציה לשלב הבא שלה באופן אפקטיבי.
לאחר שהכשרתי אלפי מאמנים ועוסקים בתחומי הטיפול, הניהול והחינוך ולאחר עבודה עם מאות רבות של לקוחות ביניהם מנהלים בתחומים שונים, אנשי עסקים ועובדים בתפקידים בכירים, פיתחתי 16 סוגי הקשבה. 8 הקשבות מצויינות מול 8 הקשבות לקויות.

סדנה מומלצת וחווייתית, שבה ילמדו המנהלים כיצד להפוך שיחה להקשבה אסטרטגית ונכונה המניעה לרתימה ומחוייבות, פתרון קונפליקטים, מימוש מטרות, השפעה חיובית על הסביבה, העצמה ועוד.

הסדנה תלמד שיחה שלמה המורכבת מארבעה חלקים מרכזיים:

  • הקשבה
  • שיקוף
  • העצמה
  • מציאת פתרון/הנעה לפעולה

בכל חלק ייערכו סימולציות בין המשתתפים עד להגעה לשיחה שלמה ומנצחת.

 

מפגש 2: שליטה במרחב באמצעות תקשורת נכונה

מטרת הסדנא:

מיקסום ההשפעה והשגת המטרות במפגשים בינאישיים עם עובדים או לקוחות, במשאים ומתנים, בהצגת מצגות ועמידה מול קהל.

רקע:

לכל אינטראקציה שלנו במקום העבודה יש מטרה. כדי לממש את האינטראקציה באופן מיטבי, עלינו לדעת להגדיר במדוייק את מטרתינו ולהיות ממוקדים.
ככל שהמפגש חשוב יותר וקריטי, עלולים לצוץ חששות ומתחים, דווקא בשעה שחשוב שנהיה נינוחים, בטוחים בעצמנו ונצליח לרתום את הצד השני אלינו. שפת הגוף שלנו מעבירה כמות עצומה של תוכן בלתי מודע לפרטנרים שלנו ומשפיעה לא פחות ואף יותר מהמסרים המילוליים ולכן, היא קריטית להצלחתנו.
איך נעשה זאת: באמצעות הכנה נכונה מבחינה מנטאלית. ככל שנבוא מוכנים יותר מבחינה רגשית למפגש וממוקדים יותר במטרתינו, כך שפת הגוף שלנו תקרין שליטה חיובית במרחב, נכבוש את ליבם של המשתתפים וסיכויי הפגישה להסתיים ב"ניצחון" ישאפו ל-100%.

בסדנה חווייתית ואפקטיבית ילמדו המנהלים כיצד לעבור הכנה מנטאלית מנצחת ליצירת שליטה חיובית במפגשים. הם יבינו כיצד להתגבר על מתחים ולהפוך למשפיעים במקום למושפעים. הם ילמדו כיצד להוציא את החלק העוצמתי והחיובי שבהם ברגעים החשובים וכיצד לווסת נכון את האנרגיה.

 

מפגש 3: תקשורת בתקופת ה"קורונה"

מטרת הסדנא:

מיקסום הפרואקטיביות באמצעות תקשורת נכונה בתקופה שבה השתנתה פרדיגמת העבודה של יחסי מנהל-עובד, סביבת עבודה (עבודה מהבית) ועבודה בסביבת אי ודאות.

רקע:

מחקרים מראים כי תקופת ה"קורונה" חיזקה את הצורך במעבר מניהול סמכותני לניהול משתף, גמיש ואמפתי יותר. על הארגון והמנהל לייצר תקשורת אמפתית מול העובד בהתייחסות למצבו המנטאלי, הרגשי והבריאותי, יצירת מחויבות גבוהה של העובד לחברה גם כשהעובד חש חוסר ודאות ו/או עובד ב"שלט רחוק" מהבית.

עוד בטרם תקופת הקורונה, דור העבודה הצעיר נטה להתחייב פחות מהדור הישן, לבדוק את האפשרויות בקרב המתחרים ואף לשלב לימודים ועיסוקים במגוון תחומים.

בתקופת הקורונה רק התחדדו הדברים. התגובה הראשונה של העובדים היא "להתכווץ" אל תוך העבודה הקיימת מתוך מקום הישרדותי, אך אם אנו רוצים אותם לא רק יצרניים וחוששים אלא גם יצירתיים ומחוייבים באמת, עלינו לשלב כיום אמפתיה, גמישות וערבות.

בסדנא נדון ונתנסה בתקשורת אמפתית ומעצימה הרותמת את העובד דווקא בתקופה זו, חשיבות חיבור העובד לחזון החברה וייעודה. וכמו כן כיצד לייעל את התקשורת בין העובד למנהל ובין העובד לצוותים הרלוונטיים בתקופה של עבודה מרחוק.

זיכרו: מטרות הארגון הן אותן מטרות אך הדרך השתנתה.