סדנת "המצליחן" – פרואקטיביות, מוטיבציה, עמידה במטרות ויעדים

קהל היעד: עובדים בכל הדרגים.

פרטי הסדנא:

א. החבילה השלמה: 2 מפגשים בני 3 שעות לפי הנושאים המצויינים למטה.
ב. מפגש יחיד- ניתן לקיים מפגש יחיד בבחירת אחד הנושאים המצויינים מטה.
מנחה ראשי בסדנאות: מנכ"ל המכון, איציק רצימור, יוצר התכנים ובעל ניסיון עצום בהדרכה והכשרה

ב-2 הסדנאות המוצעות תחת השם "המצליחן" נעבוד עם העובדים על חיזוק החיבור שלהם לארגון, לחזוננו וערכיו. כך יחושו העובדים שהם באים מתוך שליחות ואף יבינו את האופק והשאיפות שמציב הארגון. בנוסף, לחיזוק הפרואקטיביות ושידרוג יכולת העובד בניהול עצמי אחראי, נעבוד על 2 הכוחות שמצליחנים עובדים איתם- כח המחשבה המתבטא בחשיבה רציפה ומחוייבת לרעיון או אתגר שצריך לקדם והמוכנות להוריד את הרעיון לשטח, למקום של עשייה.

 

מפגש 1: "המצליחן"- הטמעת חזון וערכים

מטרת המפגש: חיבור העובדים לערכי וחזון הארגון ובניית חזון אישי מקדם- על מנת לייצר בקרב העובדים תחושת משמעות, הבנת דרכו ושאיפותיו של הארגון ויצירת מוטיבציה ארוכת טווח.

רקע:

העולם מתחלק ל-3 חלקים. אלה שחשיבתם וגישתם הישרדותית והם נוטים להסתכל רק על ה"מטר" הקרוב. ברצונם לעבור את המשימה הקרובה ולנשום לרווחה. הם יעבדו קשה אך באופן יצרני ולא יצירתי. ויש את אלה שמסתכלים רחוק, אך ניכר שאינם קמים ועושים. אולי אינם מעיזים, אולי לא מספיק מחוייבים. והרעיון שלהם הופך למשאלה, לפנטזיה. ויש את אלה, שבונים חזון טוב. מציאות אופטימלית עתידית שאנחנו עוד לא יודעים איך להגיע אליה, אך הוא מסמן לנו שביל שעליו ייבנו המטרות הפרקטיות והמדידות שלנו בדרך אליו. ארגונים בעלי חזון, ישרדו לאורך זמן, כי בכוחם יהיה להתגבר על המהמורות שבדרך בזכות התמונה העתידית המרגשת שאליה הוא שואף וכמו כן, החזון מכריח אותנו לנפץ פרדיגמות ישנות ולחשוב באופן חדשני ומשנה דפוסים, כדי למצוא פתרונות ולפתח דרכים חדשות כדי להגיע אליו.

האם חשוב שלעובדים גם יהיה חזון? אפילו קריטי. מחקרים מראים וארגונים מתקדמים כבר מבינים שלהעסיק עובדים הישרדותיים נטולי שאיפות, זה לקבל בינוניות במקרה הטוב, יצרנות במקום יצירתיות והתמקדות של העובד בשכר. לעובדים עם חזון אישי, יש למה לקום בבוקר. אם לעובד יש חזון על וילה בטוסקנה בעוד 10 שנים או נשיאה בתפקיד ניהולי- מה יגרום לו החזון המרגש? נכון, לחוש שלפעולותיו העכשוויות יש משמעות, לפעול חזק יותר, להצטיין.
מי צריך חזון? היקום כולו, מדינות, ארגונים עסקיים, העובדים בחברה, תאים משפחתיים, האדם הפרטי.

מה בסדנא:

במהלך הסדנא נסביר באופן מעמיק מהם ערכים ומהו חזון. מתוך ההסברים נציג לעובדים את ערכי וחזון החברה. נעבוד בצוותים על משימות התואמות את ערכי וחזון החברה וכיצד משימות אלו מקבלות עכשיו משנה תוקף וחיבור והבנה מצד העובדים.
בחלקה השני של הסדנה יכתבו המשתתפים חזון אישי ומקצועי על פי כללי כתיבת החזון. בכך, ייצאו מהסדנה עם אנרגיה גבוהה, מבט קדימה ותחושת ממשמעות.

 

מפגש 2: "המצליחן"- ניהול עצמי מיטבי וממוקד מטרה

מטרת המפגש: סדנה שמטרתה ללמד את המשתתפים כיצד לפעול ממקום פנימי עוצמתי, לנהל את עצמם ולהפוך ליותר יזמיים, מכוונני מטרה ברמת החשיבה וברמת העשייה.

רקע:

כשמדובר בפתרון בעיות או קידום של רעיונות או הצבת אתגרים- העולם מתחלק לשניים:
הטיפוס הרי-אקטיבי: זהו הטיפוס הפאסיבי, זה שהנסיבות מעצבות אותו במקום שהוא יעצב אותן, נטייתו של הטיפוס לתרץ ולהתנות ושפתו נשמעת כך: אם אשתי לא היתה כרגע בהיריון אז הייתי פותח עסק, אם הבוס שלי היה קשוב אז הייתי מרים את המחלקה למעלה… מהטיפוס הזה לא תצמח ישועה בכל הנוגע בהצבת מטרות מאתגרות ומימושן.

הטיפוס הפרו-אקטיבי: זהו הטיפוס האקטיבי, הוא יוזם, הוא חש צד בעניין, הוא משפיע והוא לוקח אחריות. כשיש יעדים מאתגרים או צורך בתיקון וטיפול בבעיות, תמיד ישאל "איפה אני קשור לעניין? היכן אני יכול להשפיע?" ….זהו הטיפוס שאיתו נרצה לצאת לקרב .

כדי לפעול מהמקומות הנכונים, בכל אחד מאיתנו 2 חלקים. חלק אחד שמותנה על ידי האמונות הישנות שלנו שחלקן הן אמונות מעכבות המייצרות דפוסי התנהגות לקויים. חלק שני, הוא החלק ה"גבוה" שאינו מותנה על ידי אמונות ישנות אלא מתבסס על התשוקות שלנו, על העוצמות והכישורים. התחברות אליו תסייע לנו לפעול לגבי כל מטרה ממקום של מוטיבציה גבוהה, התגברות על מהמורות שבדרך ו-ויסות נכון של אנרגיה.

מה בסדנה:

בחלק הראשון המשתתפים יגלו ויתחברו אל דמות המנהיג האידאלי שבתוכם בדרך ייחודית ומרתקת. כל משתתף יבחר דוגמאות מחיי היומיום בארגון שבהן יוכל לקבל החלטות ולבצע פעולות בהתאם לחיבור אל דמות המנהיג. המשתתפים ייצאו עם תוכנית פעולה.

בחלק השני של המפגש יקבלו המשתתפים הרצאה על הטיפוס הרי אקטיבי והפרו-אקטיבי ועל 2 הכוחות שמשתמשים בהם המצליחנים: מחוייבות פנימית לרעיון באמצעות חשיבה חזקה ואחריות חיצונית באמצעות עשייה ללא פשרות. המשתתפים יגדירו מטרות במקום העבודה שאותן יקדמו על סמך 2 הכוחות הנ"ל.