עולם העבודה

ההרצאות במחלקה זו פונות אל ארגונים בנושאים הקשורים באופי התרבות הארגונית, בראייה ארוכת טווח של הארגון, שליחות הארגון, תקשורת בינאישית בין העובדים וגישות פרואקטיביות.

ההרצאות משנות חיים, חשובות, תוססות וייחודיות ומועברות על ידי מנכ"ל מכון דרך חדשה, איציק רצימור, בעל ניסיון הדרכה של 25 שנים.

מרבית ההרצאות מופיעות כאן באתר גם בסדנאות המיועדות למנהלי ועובדי הארגון. בסדנה כמובן אנו מרחיבים את הנושאים ומתרגלים.

חזון ארגוני- המנוע להגשמה

החזון מתאר מציאות אופטימלית עתידית. הוא מתבסס על הערכים והייעוד הארגוניים ומתאר תמונה שנוסכת באנשי הארגון השראה, שאפתנות, התרגשות ואנרגיה גבוהה.

הוא מתאר מציאות שאליה אנו אמורים לשאוף, הוא מסיר את "תקרת הזכוכית" היומיומית ומסמן לנו מציאות שהיא כמו כוכב צפון שאליה אנו אמורים לשאוף.

על ה"שביל" שמסמן לנו החזון נבנה את המטרות הפרקטיות שלנו.
החזון מסייע לחשוב מחוץ לקופסה ולייצר פריצות דרך בארגון. באמצעות בדיקת
הפערים בין התמונה העתידית האידאלית לבין המצוי והשאיפה לצמצם פערים אלו, מתחילים לעלות רעיונות יצירתיים וחדשניים כדי להגיע אל היעדים המאתגרים.
מחקרים רבים גילו כי אימפריות הפכו לכאלה, כי קודם כל היה להן חזון. גם לארגונים, למען הצלחתם ושרידותם חייב להיות חזון בהיר.

בתקופה שבה יש מעבר בחלק מהארגונים לעבודה מהבית, חשיבות הטמעת החזון בעובדים גדולה מאד, כדי לייצר תחושת מחויבות ומשמעות בעשייה.

בהרצאה מרתקת מלווה בדוגמאות, יבינו המשתתפים את חשיבות החזון בכלל ואת יצירת החזון הארגוני בפרט. במהלך ההרצאה יינתנו כלים לכתיבת חזון נכונה ואיכותית.

משך ההרצאה: 60-90 דקות.

 

ייעוד הארגון – מהי שליחות עסקית ולמה היא כל כך חשובה

הייעוד הוא השירות, ההשפעה, החותם שהארגון משאיר באמצעות פעילותו, שירותיו ומוצריו בקהל הלקוחות.
WHY : ייעוד הארגון הוא הסיבה לפתיחת שערי הארגון בכל בוקר. כשהארגון מראשיו ועד אחרון העובדים, מודע לשליחות וההשפעה שלו, כל פעולה שמתבצעת מקבלת ערך, תוכן, תחושת שליחות ואחריות.

לארגון יש חזון, מטרות ויעדים שלבסוף נמדדים בכסף, בתפוקות ומכירות. אך שאלת המפתח היא "מדוע"?. מדוע אנו עושים את מה שאנו עושים? הכסף הוא התמורה שאנו מקבלים בעבור זאת, אך מה יבדיל מסעדה ממסעדה אחרת? מה יעניק תחושת שליחות בקרב יזמים, מנהלים או עובדים במפעל תרופות א' בהבדלה ממפעל תרופות ב'?
הייעוד נותן תכלית ודלק לכל פעולה שתביא בסופו של דבר לתוצאות מדידות. הייעוד אמור ללוות את הארגון במשך עשרות שנים, גם אם המוצרים והיעדים משתנים.

הרצאה מרתקת וייחודית על משמעות הייעוד הארגוני והייעוד האישי המקצועי. מה מבדיל עסק עם ייעוד לעסק שלא הגדיר את ייעודו? כיצד ארגון שהגדיר את שליחותו, סיכוייו להצליח לאורך זמן גבוהים יותר?

משך ההרצאה: 60 דקות

 

המצפן- ליבת הערכים של הארגון והעובד

עקרונות הליבה של הארגון שמסמנים את הדרך הנכונה אשר בכל מצב מתחייב הארגון לא לסטות ממנה. ערכים המנוסחים באופן חזק ובהיר מהווים מצפן לתרבות ארגונית חיובית במקום העבודה. הם אמורים לשקף את שאיפות הארגון ואת דרך הביצוע של שאיפות אלו. ערכי הארגון הם מנוע שאמור לרתום את העובדים, לחבר אותם רגשית ליעדי הארגון ולייצר אצלם תחושת הזדהות וחדוות יצירה.

הגדרה מדוייקת היא קריטית בהיותם של הערכים מצפן המסמן את הדרך. כמו כן, חשובה מאד ההבנה המעמיקה של מה כל ערך אומר עבור הארגון.
לכל ארגון יכולים להיות ערכים אחרים לחלוטין. למשל, אוניברסיטה יכולה לבחור בערכים כמו: קפדנות, עצמאות, פתיחות, צמיחה, הרחבת אופקים.
חברת תקשורת יכולה לבחור בערכים כמו: אמינות, חדשנות, תקשורתיות ושירותיות.

ההרצאה המעמיקה בישראל בתחום הערכים ובה ילמדו המשתתפים על משמעות הערכים וחשיבותם- הן ערכי הארגון והן ערכי העובדים וחשיבות מימושם במקום העבודה להצלחה ארוכת טווח.

משך ההרצאה: 60 דקות

 

קסם המילים – תקשורת מעצימה כמפתח להנעת הארגון

תקשורת ברמה גבוהה היא אולי המיומנות הרכה החשובה ביותר. ללא תקשורת טובה אין יכולת ניהולית, אין עבודת צוות, אין פתרון קונפליקטים, אין חיבור עובדים לחזון החברה…

תקשורת בינאישית טובה מורכבת מאלמנטים כמו:

הקשבה אסטרטגית – כיצד לנהל שיחה כך שהצד השני מדבר ומשתף ומהצד שלנו יוצאת שאלה נכונה, אמירה נכונה. הקשבה מן הסוג הזה היא אומנות נרכשת.
להפוך תלונה לבקשה – כשאנו מתלוננים, פעמים רבות יש מאחורי התלונה בקשה. אלא שהתלונה מובילה למצב שבו המסר האמיתי לא בהכרח מועבר ומעבר לכך, נוצרת מתיחות ונתקים בתקשורת. ידיד הופך אוייב.
ניהול קונפליקטים – כשלא פותרים קונפליקט הוא הופך למשבר. הזיהוי של מהו ההבדל בין קונפליקט לויכוח וההבנה כיצד לפתור אותו היא קריטית.
תקשורת מעצימה – אומנות השיחה הטובה היא שילוב בין הקשבה אסטרטגית, שיקוף, העצמה ופתרון בעיות.

בהרצאה הטובה בתחום – מרתקת, מגוונת ומבדרת נדון בנושאים הנ"ל. המשתתפים יבינו מהי הקשבה טובה, כיצד מבצעים העצמה, כיצד להפוך תלונה לבקשה ומהו קונפליקט ומי מבין שני הצדדים האחראי לפתרונו.

משך ההרצאה: 60-90 דקות.

 

מעגל ההשפעה – 2 כוחות הקסם של המצליחנים

בהרצאה זו נדון בכלים ההכרחיים להצלחה המתבססים על דפוסי חשיבה והרגלים מקדמים. היא תחולק ל-2 נושאים מרכזיים:

כאשר צריך ליצור, קדם, לתקן, לשדרג, לפתור, לטפל בנושא או אתגר כלשהו- יצוצו אל נגד עינינו 2 טיפוסים:
הרי אקטיבי- פאסיבי, מושפע מהנסיבות, חסר יוזמה ומתרץ.
הפרואקטיבי -פעיל, יוזם, לוקח אחריות, מעצב את הנסיבות.

מחוייבות גבוהה ואחריות גבוהה- 2 הכוחות שאותם אנו חייבים להפעיל כדי להצליח בכל תחום בחיינו.
מחוייבות גבוהה = שימוש נכון בכח המחשבה, כדי לייצר מחוייבות פנימית עמוקה לרעיון, בבחינת "אני חייב להצליח".
אחריות גבוהה = המוכנות להעיז, לפעול, להוריד לשטח את אשר התחייבתי אליו ברמה המחשבתית.
בהרצאה מרתקת ובהירה מאד, יקבלו המשתתפים כלים להגשמת מטרות הארגון בצורה אופטימלית. ההרצאה תציב מראה בפני המשתתפים לגבי דפוסי החשיבה וההתנהגות שלהם. היכן נקודות החוזק והיכן נקודות החולשה שלהם כשהם עומדים בפני אתגרים.
כל אחד ייצא עם מטרה שאותה הוא צריך לקדם באופן אופטימלי על פי הכללים שנלמדו בהרצאה.

משך ההרצאה: 60-75 דקות.

משולש ההגשמה – המסע אל ההצלחה

הרצאה ייחודית המציירת מסע שמתחיל ברגע הראשון שבו יש רעיון חדש, מטרה, צורך לעלות מדרגה ועד ההצלחה.

המסע מתקיים סביב 3 זויות המשולש המייצגות שלבים מנטאליים חשובים (סטייט אוף מיינד ודרכי חשיבה נכונות) בתהליך וסביב 3 צלעות המשולש המייצגות שלבים פרקטיים בעשייה נכונה למען הגשמת המטרה והצלחה לאורך זמן.

כל צלע תלויה בזויות שלצידה. לדוגמה, צלע המחוייבות והנחישות שבה מתחילים ביישום תוכנית הלכה למעשה, מצויה בין זוית "הטלת הספק" המכריחה אותנו לבחון היטב עד כמה אנו מוכנים לצאת לדרך ולפעול, עד כמה אנו מבינים את הרווח והתועלת שבעשייה לבין זווית ה"אמון" שבוחנת עד כמה אנו מאמינים בהצלחת תוכנית הפעולה. מדוע זה חשוב?? כי יציאה לדרך מבלי לבחון את הרווח וההפסד ולהטיל ספק תפגום באותנטיות שלנו ומבלי אמון, נועדנו לכשלון…

משולש ההגשמה הוא כלי עוצמתי וייחודי שמראה כאמור את כל סיפור המסע אל ההצלחה. אם נפעל על פי 6 הכללים (3 הזויות ו-3 הצלעות) התלויים אחד בשני, ההצלחה מובטחת.

המשתתפים יקבלו שאלון עבודה המתבסס על 6 השלבים ויוכלו לבנות לעצמם תוכנית עבודה להגשמת המטרות שאיתן הם מתמודדים בארגון.

משך ההרצאה: 60-75 דקות