העשרה – כלים לחיים

במחלקה זו, מגוון הרצאות המיועדות להעשרה ותרומה פרקטית לחייהם האישיים של הנוכחים. כל אחת מהן עוסקת בנושא משמעותי שהבנתו היא משנת חיים.

ההרצאות מרתקות, תוססות וחווייתיות ומועברות באופן ייחודי על ידי איציק רצימור, בעל ניסיון הנחייה של מעל 25 שנים.
זמני ההרצאה גמישים ובתיאום מראש עם צרכי המזמין ואפיון קהל היעד.

מערכת האמונות – הכח המסתורי שיוצר את מציאות חיינו

מודל העבודה הפסיכולוגי חוקר את הסיבות לרגשות ולדפוסי ההתנהגות העכשוויים של האדם באמצעות הבנת חוויות העבר שלו, פיזיקת הקוואנטים חוקרת בין היתר את השפעת מחשבתו של האדם על מבנים מולקולאריים.
מדוע שני אנשים מפרשים את אותה חוויה באופן שונה? מדוע אנו מגיבים כפי שאנו מגיבים? מהן אמונות מקדמות ואמונות מעכבות, כיצד ניתן לזהות ולשנות אמונה מעכבת?

בהרצאה מרתקת וחווייתית זו, נלמד כיצד אנו יוצרים את מציאות חיינו תוך שימוש בלתי מודע במערכת האמונות שלנו. מערכת האמונות שלנו היא למעשה האינטליגנציה הרגשית שלנו, הקובעת מה נחשוב, מה נרגיש ואיך נתנהג.
במהלך ההרצאה יוסבר מודל ייחודי שפותח ע"י איציק רצימור ומכונה "מתמטיקה רגשית" ובאמצעותו ניתן לזהות במדוייק ולנפץ פרדיגמה שהיא "באג" בתוכנה הרגשית.בהתאמה לארגון המזמין ולמאפייני קהל היעד, נוכל לסיים בתהליך חווייתי של דמיון מודרך ליצירת שינוי חיובי במערכת האמונות שלנו.

משך ההרצאה: 60-90 דקות

חזון אישי – מנוע ההגשמה שלנו

  • הישרדות = פעולה ללא חלום.
  • משאלה = חלום ללא פעולה.
  • חזון = חלום + פעולה.

החזון הוא תמונה מלאת השראה של מציאות עתידית אופטימלית, כפי שהיינו רוצים לחוות בחיינו. החזון "גדול מהאני העכשווי", הוא סוג של "כוכב צפון" שלאורו אנו רוצים ללכת ולסמן לעצמנו את מטרותינו. כוחו של החזון הוא ביכולתו לנסוך בנו מוטיבציה, ראייה ארוכת טווח, התמדה ויכולת התגברות על מהמורות ונסיבות מעכבות למען אותה תמונה גדולה ומרגשת.

כיום ידוע שלכל אחד רצוי שיהיה חזון. ממדינות, דרך ארגונים כלכליים ועד האדם הפרטי. מחקרים הראו כי אימפריות הפכו למה שהן בזכות חזון ובמוחם של אנשים מצליחנים היתה תמונה של חזון מלא השראה, עוד בטרם קצרו הישגים.
הרצאה מרתקת ומעוררת אנרגיה על החזון האישי, במהלכה יקבלו המשתתפים כלים לכתיבת החזון האישי שלהם.
בתיאום עם הארגון ובהתאם למאפייני קהל היעד, ניתן לסיים עם מדיטציית דמיון מודרך חווייתית ליצירת תמונת חזון בתוכנו.

משך הרצאה: 60-90 דקות.

ערכים אישיים – המצפן המדוייק להחלטות שלנו בחיים

מהם הערכים שעליהם גדלנו והתחנכנו? והדרת פני זקן, ואהבת לרעך כמוך, לפנות מקום באוטובוס כשאישה בהיריון עולה, ציונות, מוסר, התנדבות. כל אלה ערכים נפלאים האמורים להיות משותפים לכולנו ולהפוך אותנו לאנשים טובים ומצויינים כלפי החברה שבה אנו חיים. הם מייצגים את ה"נתינה" שלנו לחיים.

אבל מה עם "קבלה" מהחיים. איך ניתן לאחרים אם לא נלמד לקבל קודם? שהרי כדי לתת לאורך זמן ומכל הלב, נצטרך אנרגיה.

אף אחד לא לימד אותנו בילדותנו שיש לנו "ערכים אישיים" שהם רק שלנו. ערכים אישיים הן איכויות חשובות לנו שמהן אנו מורכבים. האיכויות האלו שואפות להתממש ולקבל ביטוי מתמיד בנסיבות חיינו. לדוגמה: יצירתיות, חופש, מרחב, חמימות, תקשורתיות, גיוון, הרחבת אופקים, הובלה, הומור, הישגיות ועוד ועוד…

הגשמתם במקום העבודה, בזוגיות ובמשפחה, בשעות הפנאי ובחברה תאפשר לנו לפרוח, להיות מופרים, לקבל אנרגיה ולחוש טבעיים במקומות הללו. חסרון ואי ביטוי של הערכים האלו במקומות הנ"ל יביאו לדכדוך, חוסר אנרגיה, רטינה וכעס- כל אחד על פי אופיו ותחושותיו.

יש מאות ערכים, אך ליבת הערכים של כל אחד מאיתנו תמנה 4-6 ערכים מובילים. זיהוי מדוייק של ליבת הערכים האישית יהפוך למצפן משנה חיים שבו נשתמש בכל קבלות ההחלטות שלנו באספקטים השונים של חיינו. נוכל לבחון כל מציאות אפשרית בבחינת האם מציאות זו תאפשר ביטוי לערכים שלנו. במידה וכן- בינגו!! במידה ולא- נצטרך לבחון האם ניתן לשנות את המציאות כך שתתאים לערכינו או להחליפה באופציות אחרות.

בהרצאה המעמיקה והייחודית בישראל, יוארו עיניהם של המשתתפים לגבי נושא הערכים האישיים וחשיבותו. ההרצאה תעניק המון חומר למחשבה וכלים לזיהוי הערכים האישיים. במהלכה ישולב תרגיל כתיבה כדי לקרב את המשתתפים לליבת הערכים האישית.

משך ההרצאה: 75 דקות

 

תקשורת בינאישית – כיצד להפיק מעצמי ומהסביבה את ה- BEST

איך לתקשר עם בן או בת הזוג? איך לתקשר עם הבוס או עם קולגה בעבודה? איך לתקשר עם הילדים שלנו?

מחקרים מראים שלמרביתנו, למרות היותנו "חיות חברתיות" יש מחסור במיומנויות תקשורת.
חלקנו מתלוננים כשבעצם אנו רוצים לבקש משהו, חלקנו אגב, לא ממש יודעים מה אנחנו בדיוק רוצים לבקש אלא רק מודעים לכך שמשהו חסר או מפריע לנו, מרביתנו לא יודעים מהו ההבדל בין "שמיעה" להקשבה אמיתית או בין ויכוח לקונפליקט וכיצד לעבור מאגרסיביות או פאסיביות לאסרטיביות.

בהרצאה מרתקת זו, יקבלו המשתתפים כלים לתקשורת בינאישית מיטבית שתהפוך אותם בכל האספקטים של חייהם לכאלה שיודעים לשמור על איזון רגשי בתוך אינטראקציות, להתחבר באמת אל ה"בקשה" שלהם ולדעת להעביר אותה הלאה ולרתום את הסביבה.

הנושאים:

  • מודל תלונה – בקשה
  • ניהול קונפליקט
  • הקשבה מעצימה ומקדמת
  • תקשורת אסרטיבית

משך ההרצאה: 60-90 דקות

 

דמיון מודרך – הפעלת המח באמצעות כוחה של תמונה

מערכת הדמיון קיימת אצל כולנו. יש כאלה שאומרים "אין לי דמיון", אך זה כי לא שמו לב שכשדיברו בטלפון עם חבר, המח הקרין להם תמונה שלו ובדרכם למסעדה המח הקרין להם תמונה אסוציאטיבית של המסעדה (כסאות, אוכל וכו').
הסיבה לכך היא שהמח עובד בתמונות. המשפט הידוע: "תמונה אחת שווה יותר מאלף מילים" הוא מדוייק. מחשבות מופשטות ומלל רב לא מייצרים פעילות חזקה במח כמו שתמונה אחת עושה. וכשהמח צופה ב"תמונה" מתחילים לפעול אצלנו רגשות המניעים אותנו להתנהגות ולתוצאות.

למעשה, מערכת הדמיון משמשת כמגבר של מערכת האמונות שלנו. תמונות "אימה" המופעלות על ידי מערכת אמונות פסימית יעצימו את החווייה הרגשית השלילית וזה ישפיע על ההתנהגות והבחירות שלנו שיהיו ממקום של כיווץ והימנעות.
מערכת אמונות אופטימית תביא להקרנת תמונות חיוביות שיביאו לחוויית רגשות חיוביים שיובילו להתנהגות פתוחה ומקדמת.

אז אם הדמיון הוא מערכת כל כך עוצמתית לטוב או לרע המופעלת אוטומטית ע"י אמונותינו, האם בכלל ניתן לשלוט בו ולהשתמש בו באופן יזום לטובתנו?

התשובה היא כמובן- כן!! שיטת הדמיון המודרך היא בעצם הדרכת הדמיון שלנו, אילוף שלו למקום שבו נשתדל להקרין אל המח שלנו תמונות חיוביות. באמצעות הדמיון המודרך ניתן לעקוף אמונות ישנות ושליליות ולהקרין למח "קולנוע עצמאי" חיובי ובכך להשפיע על התוצאות שנפיק בחיינו, ניתן גם באמצעות הדמיון המודרך לפגוש פנימה חסמים רגשיים ופיזיים ולעבור תהליך ריפוי.

בהרצאה מרתקת וחווייתית המשלבת בין הסברים פשוטים ובהירים לבין גילויים חדשניים מעולמות חקר המח יבינו המשתתפים כיצד מערכת הדמיון משפיעה על חייהם ויקבלו כלים פרקטיים בדמיון מודרך לעבודה יומיומית.

הנושאים:

  • כיצד מערכת הדמיון פועלת ומשפיעה.
  • מהו דמיון מודרך.
  • התנסות חווייתית בכלים לחשיבה חיובית.
  • התנסות בכלים לריפוי באמצעות דמיון מודרך.

משך ההרצאה: 60-90 דקות

השתקפויות – מציאות חיינו כ"מראה"

פעם זו נחשבה מיסטיקה, כיום מבינים גם הפסיכולוגים וגם חוקרים מעולמות מדעיים כמו פיזיקת הקוואנטים שהאדם יוצר את מציאות חייו.

לכח המחשבה שלנו עוצמה אדירה. הבעיה היא שלחלק ממקורות המחשבה שלנו אנו לא ממש מודעים. לא תמיד גם נרצה לקחת אחריות על התרחשויות שקורות סביבנו, בעיקר כשמדובר בהתרחשויות פחות נעימות. הנטייה הטבעית שלנו היא "להאשים" את הסביבה ולפטור עצמנו מאותה אחריות.

וכפי שאיינשטיין אמר: "לא נוכל לחזור על אותה פעולה ולצפות לתוצאות שונות".
באמצעות הכלי הנהדר של ההשתקפויות, ילמדו המשתתפים כיצד המאורעות השונים לחיוב או לשלילה בנסיבות חייהם, קשורים ישירות לדרך החשיבה שלהם ולמה שהם משדרים.

נושא ה"השתקפויות" בא להגביר את מודעותנו, להכיר בבעיות שיש לנו או בפוטנציאל הגלום בנו. ההכרה בנ"ל היא המפתח לפריצות דרך בחיים שלנו. ומכיוון שקשה לנו לראות את עצמנו מקרוב, נוכל להיעזר בנסיבות החיצוניות המהוות מראה לפנימיותינו.
הבנת המציאות כ"מראה" שלנו, מחוללת פלאים ומייצרת שינויים נהדרים בחיינו.

ההרצאה הטובה ביותר בתחום ההשתקפויות העשויה באופן שכל סקפטי יאהב וישתכנע. במהלך המפגש המבדר והמעניין, יינתנו כלים פרקטיים ומשני חיים כיצד לעבוד עם נסיבות חיינו ולראות את הקסם קורה!

אורך מפגש: 60-90 דקות